Finále 2. ročníku astronomické olympiády (2004/05)

Finále kategorie EF se konalo 10. června 2005 v Praze na Akademii věd na Národní třídě.

Doprovodný program

sobota 11. června 2005

od 9:15 hod do cca 16 hod exkurze a setkání s astronomy observatoře Astronomického ústavu AV ČR v Ondřejově (sraz v 9:15 v prostoru staré hvězdárny uprostřed areálu)

Exkurze na toto vědecké pracoviště je pro finalisty AO a jejich doprovod zdarma. To však není největší výhoda naší exkurze. Kromě standardní prohlídky hvězdárny včetně prohlídky největšího dalekohledu v ČR totiž navštívíme specializovaná pracoviště a bude možno si prohlédnout jejich přístroje. Kromě toho se s námi sejdou vědečtí pracovníci observatoře, kteří reálně vědecký výzkum vykonávají. Navštívíme tak např. Sluneční oddělení (bude-li jasno, bude možné pozorovat Slunce, jinak se podíváme alespoň na záznam) nebo Odd. meziplanetární hmoty – jedno z nejprestižnějších světových pracovišť. Z toho důvodu Vám účast na exkurzi doporučujeme!!

Na tuto část doprovodného programu se, prosím, přihlaste předem, aby pořadatelé věděli, s jak velkou skupinou mají počítat. Pro mimopražské, pro které bude složité se v sobotu vracet zpět, nabízíme zprostředkování ubytování. V průběhu pátečního setkání na finále AO se dozvíte ještě přesnější informace ke konkrétnímu programu.